jump to navigation

Kotalı İnternet Kullanıcıları Dikkat ! Ağustos 12, 2008

Posted by splitmerge in İnternet.
Tags: , , , , , , , ,
trackback

Özellikle yeni internet kullanıcları için yazıyorum. Malum Türkiye’de kota denen bir dert var. Bu dertten ne zaman ,nasıl kurtulacağız bilmem ? En düşük kota sınırı 4 GB şuan. 4GB kotalı tarifeye sahip olan internet kullanısı kotayı geçmemek için günde ortalama 130 MB harcamalı. Çok zor , gerçekten çook zor🙂 Yine de şükretmeliyiz ama ( Daha önce 3 GB idi. ) Neyse sadete gelelim .

Şimdi internetten film izlemek ,video izlemek , müzik dinlemek kOtalıdır. Şaşırmadınız umarım . İndirmiyorsunuz ama önbelleğe alıyorsunuz. Yani veri alıyorsunuz. Kotamız aldığımız her veri sonucunda işliyor. Daha birçok şey sayabilirim. Messenger kullanmak,Messenger’dan başka birisinden dosya almak, MSN’de karşıdaki kişiye kamera açtırmak . Ayrıca sörf yapmakta kotalı😛 Sörf yaparken girdiğiniz sitelerdeki resimleri indirmiş oluyoruz. Bu resimler ve bilgiler sistem klasörlerinde – gizli dosya halinde. Yani çok resimli-flashlı sitelerden kaçınmak gerekir. Mantığını az önce söyledim. Veri almak ya da almamak işte bütün mesela bu. Alınan her veriye karşılık kotamız artıyor.Hatta modem belirli bir süre açık kalınca da kota gidiyor🙂 O zaman internet kullanmayalım mı ne yapalım diye soru gelebilir aklınıza😀 ? Bildiğim kadarıyla kota diye bir şey bilmeyen başka ülke insanları var. Şuan 1024 Kotalı – 29 YTL , 1024 Kotasız 49 YTL . Kotasız daha mantıklı şu aşamada. Çünkü kotayı geçtiğiniz her MB başı daha fazla para ödeniyor. Yani kotasız tarife fiyatını geçebilir .

Kota faslına girmişken, internet hızı ile ilgili de birkaç şey söyleyeyim. Yabancı ülkelerde(bazı) hız konusunda hiç bir sıkıntı yok. Uploader bir arkadaşım anlatıyor:

– Upload yaptığım filmleri yabancı sitelerde de paylaşıyorum.Uploadlarımı Rapidshare ile yapıyorum. Özellikle birçok ülkeden üyesi olan ( toplamda 1 milyon) bir forum var . Bu foruma yaptığım uploadın konusunu açıyordum.Konu şablonunu hazırladım linkleri verdim, konuyu açtım. Aradan 3 dakika geçti. Rapidshare paneline bakıyordum. Yaptığım paylaşımın part1’i indirilmiş🙂 Başka bir yerden başka bir kişinin indirme imkanı yok. İlk önce o foruma açmıştım konuyu ve başka bir foruma açmadım :):):)

….

İnşallah hayırlısıyla Türkiye de internet konusunda gelişir . VDSL diye bir adım attık bu konuda sanırım🙂

Yorumlar»

1. birol - Ocak 18, 2009

gereksiz

2. uğur - Şubat 23, 2009

insanların iletişim hakkı elinden alınamaz yazıyor anayasada ama biz telefona bile konuşmadan bir sürü vergi ödüyoruz. devlet vatandaşı soyuyor, osmanlı da bile bu kadar vergi yoktu, bizhala kotayı aşıp aşmama konusunda fikir üretmeye çalışıyoruz, kotayı telekoma koyacaksın ki o zaman bi silkinip kendine gelsin şerefsizler.

derebeyli - Mayıs 24, 2009

bende limitli kullanıcıyım bende memnun değilim her dakka kota sorgulamaya bakmak zorunda kalyorum ülkemizde malum internet çok pahalı bildiğim kadarıyla dünyada en pahalı interneti Türkiye kullanıyo bide bunu limitsize çıkartım 50tl ödersek vay halimize 30 tl bile çok gelyo ben smile kullanıcısıyım 26 tl kullanıcı bedeli ve her ayda 7 tl gibi modem kullanım bedeli veryorum acaba ttnet nasıl ttnetmi almalıydım yani ttnette modem kullanım bedeli varmı ama olsa bilede onunda kullanım bedeli 30 tl hemen hemen aynı paraya gelyo herkes yolunu uydurmuş kendisine göre olan kullanıcıya vatandaşa olyo


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: