jump to navigation

Harddisk ile Windows Temmuz 4, 2008

Posted by splitmerge in PC | Soru - Cevap.
Tags:
trackback

merhaba arkadaşlar,
1. soru ///

benim çok önemli ve acil bir problemim var.Bilgisayarımda 2 adet hard disk var.
1) 60 gb Seagate ( IDE )
2) 160 gb Seagate ( SATA 2 )

bilgisayarda 2 system yüklü ayrı ayrı bölümlerde ikiside windows xp ( 2 ayrı bölüme derken 160 gb içinde 2 ayrı yer)

Bugün bilgisayardan 60 gb çıkartmak istedim ve çıkarttım. IDE olarak sadece DVD – RW kaldı. Pc mi açtığımda disk faiture ( gibi bişey yazdı daha fazladası da vardı da aklımda bu kadar kaldı) çıktı.
Bende tekrar 60 gb ı pc yi takayım dedim. taktım düzeldi fakat ben 60 gb ı çıkartmak sadece 160 gb olarak kalmasını istiyorum.60 gb çıkartıp takmadan önce birde format attım( 160gb a / ilk system ). windows kur dosyaları yükledi.
pc kendini yeniden başlattı tam boot cd from kısmından sonra tekrar otomatik yeniden windows kur a girdi. IDE connectorlerini çıkartsam acaba olur mu ? aşağıda fotolarda var bakarsınız.

Sadece 160 kalsın istiyorum. Acaba bios tan bir işlem mi yapmam gerekiyor IDE hakkında.Şuanda sadece 60 gb a format atabildim( yani windowsu yükledim ).2 hard disk takı iken de 160 gb a yüklemek istedim bu sefer boot from cd den sonra ekrana hiç bişey gelmedi ve siyah olarak kaldı.

anakartın resmi :

resim 1
resim 2

2. soru //
160 gb 1 sene önce filan almıştım. taktığımdan beri saatin yanında resimdeki şey var. donanımı güvenle kaldırabilirsiniz. bu normal mi? yoksa sata2 olduğu için her pc de oluyor mu?

Çözüm:

bios menüsünden sata seçeneğini kapatınız.

windows yükleme işlemini yapınız…

yükleme bitince sata driverı yükleyiniz…

bios tan satayı tekrar açınız…

alıntı (TTF)

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

