jump to navigation

Vista görünümlü XP Haziran 30, 2008

Posted by splitmerge in Konu Dışı.
Tags: ,
trackback
XP’den şaşmam diyenler dönüşüm paketiyle Vista görünümüne terfi

ediyorlar. Şahin XP ile Doğan Vista arasındaki tek fark görünüm mü?
Elbette değil. Fark çok ancak öncelik fiyat etiketinde…

Cem Sünbül
Microsoft’un tartışmalara yol açan işletim sistemi Vista’nın kendisi, geçmişi ve geleceği hakkında ortalıkta tonla yorum dolaşıyor. Çok beklenen ve konuşulan işletim sistemi hakkında her gün yeni bir şikâyet veya memnuniyet yorumu geliyor. Microsoft’un şimdiye kadar en çok beğenilen işletim sistemi sanırım Windows 2000 idi. Çok tercih edilmemesinin sebebi ise (XP çıkana dek) ev kullanıcıları için yeterli sürücü desteğine sahip olmamasıydı. Microsoft’un en uzun süre piyasada kalan (2001-2007) işletim sistemi XP (eXPerience), 2000’de kullanılan Windows NT çekirdek ve mimarisini temel alan ‘ilk’ son kullanıcı odaklı işletim sistemi olma özelliğini taşıyor. Birisi okkalı olmak üzere iki güncelleme paketi (service pack) ile kendine gelen XP’nin kullanıcıları, arayüz yenilemele paketleriyle Vista görünümüne kavuşuyorlar. Sürekli güncellenen Vista dönüşüm paketlerini Torrent TOP 10 listelerinin üst sıralarını zorlarken görebilirsiniz. (Aman bu paketlere dikkat! “Dimyat’a bulgura giderken eldeki pirinçten olmak” misali masaüstüm Vista gibi görünecek derken XP’nizi heder etmeyin. Zira dönüşüm paketlerinin bazılarında türlü virüs ve casus yazılımlar cirit atıyor) Bu dönüşüm paketlerinden birini kurduğunuzda gerçekten XP ilk bakışta Vista gibi görünüyor. Tıpkı Vista gibi oluyor demiyorum çünkü Vista’yı kurdum ve kullanıyorum. Eğer sadece Vista ekran görüntülerini (screenshot) dikkate alarak bir yorum yapacak olsaydım mutlaka tıpkısının aynısı olmuş derdim.

DOĞAN GÖRÜNÜMLÜ ŞAHİN
Vista kullandığı yeni vektörel arayüz sayesinde özellikle LCD ekranlarda XP ile karşılaştırıldığında son derece ayrı bir görünüme sahip. Masaüstü ikonları boyutları değiştirildiğinde artık resim bazlı olmadığından piksellenerek bozulmuyor. Arayüzde sık sık değişiklik yapan birisi olarak bu yenilik benim gibiler için sevindirici. Yani aslında XP’ye yüklenen Vista dönüşüm paketi “Doğan görünümlü Şahin” gibi tat vermiyor. Genelde Doğan ile Şahin arasında sadece dış görünüm farkı olduğu zannedilir. Ancak herhangi birisi Doğan görünümüne kavuşmuş bir Şahin’in direksiyonuna geçtiği an (bir bilen ise kokpite baktığı an) farkı hemen anlar. Şahin’den farklı olarak Doğan, hidrolik direksiyona sahiptir. Vista’yı kullananlar çok büyük ihtimalle XP ile aradaki farkı (hidrolik direksiyon kadar olmasa da) hissedecektir. Tıpkı hidrolik direksiyon farkı gibi bazı başka temel nedenlerden dolayı Vista’nın görünümüne değil kendisine terfi etmek faydalı olacaktır.

BİLGİSAYAR MI ALIYORUZ, İŞLETİM SİSTEMİ Mİ?
Ancak buradaki esas soru; yeni bir bilgisayar ile 250 YTL ödeyerek aldığınız bir XP Professional’ı, üzerine 450 YTL (Lisansınız yoksa 710 YTL) ödeyip Vista Ultimate’a yükseltmeyi kaç kişi ister? XP çok yeni bir işletim sistemi olmayabilir ancak fiyat farkı bu kadar büyük olacak kadar eskimedi. 710 YTL’ye bir Vista Ultimate mi, yoksa bir yeni bir bilgisayar mı almak istersiniz? Türkiye şartlarına göre fiyatlandırma yazılım firmalarının sorunu olabilir ancak korsanla mücadele için ekonomik şartları (özellikle GSMH’yı) göz önünde bulundurmak gerekiyor. Sadece pahalılıktan şikâyet etmek ise kolaycılığa kaçıyor. Bu ay PC Magazine ile verilen Pardus tak-çalıştır CD’sinden ve diğer alternatiflerden bahsetmek için tavsiye dışında ayıracak fazla yerim kalmadı. Maddi sıkıntısı olmayanlara (mümkünse 64bit) Vista’yı mutlaka tavsiye ederken, buna bütçe ayırmak istemeyenlere oyunlarda da (şimdilik) daha fazla performans sunan XP’yi, masaüstü kullanım için Pardus ve diğer seçenekleri (ve hatta Mac alarak otomatikman Mac OS X sahibi olmayı) tavsiye ediyorum. Yeni nesil Mac’lerde oyun oynamak isterseniz bir XP lisansı satın almanız yeterli. Umarım tüm bu yazdıklarımdan sonra Doğan görünümlü Şahin XP kullananların kafası karışmamıştır🙂

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

